Welcome to our forum!
This gives you and us a posibillity to learn from eachother. Posts both in Norwegian and English are acsepted 
Borre Vikinglag's Forum
Welcome to our forum! This gives you and us a posibillity to learn from eachother. Posts both in Norwegian and English are acsepted |
||
| Search For Similar Forums · Return to Website | ||
| Viewing Page 1 of 1 (Total Posts: 5) |
| Author | Comment |
Catharina Uhlmann
Feb 23, 06 - 11:57 AM |
Ratatosk
I forrige nr av Ratatosk prøvde Jørg Ivar å få i gang en debatt om hvordan vi vil at medlemsbladet vårt skal være. De tilbakemeldingene som kom var litt ”det-har-jo-blitt-så-bra-nå-atte”. Kanskje det er lettere å få i gang en diskusjon her inne? Skal vi i det hele tatt ha et medlemsblad? Personlig mener jeg at vi må det, siden ikke alle kan få nødvendig informasjon via internett. Jeg mener også at bladet bør formidle både den nødvendige informasjon om dugnader og arrangementer, men også stoff som gjør at vi kan bli litt bedre kjent med hverandre, samt masse faglige artikler. Dersom Ratatosk utvikler seg i den retning JEG ønsker, vil det øke kostnadene på kopiering og porto. Ønsker vi å bruke penger på dette? Er det noe vi ikke vil ha med i Ratatosk? Kom med innspill! Det er vanskelig å være redaktør når ingen kan si noe om hvordan de ønsker at bladet skal være! Hilsen Catharina PS Sendte nytt Ratatosk i kveld – dere burde ha det på lørdag! |
Jorunn Dretvik
Mar 14th, 2006 - 3:11 PM |
hei ! her i trønderriket er vi veldig glade for Ratatosk ! savner fagstoff kanskje, - som er kokt ned fra professor-nivå, til litt mer av praktisk art. jeg ønsker meg en handlegate på webben. et sted der man i teorien kan finne det meste av det som selges på marked. (oversiktlig link-samling) (sikkert fordi jeg er treig trønder som blir aldeles overvelda på marked, og ikke får med meg noe fornuftig hjem) og så kunne jeg tenkt meg flere delte hemmeligheter -hvor man får kjøpt lure ting. og hvor man slettes ikke bør handle. og en mail-liste. hm. nå ble vel det meste av dette kanskje mest stoff for web-sia.. anyway. god fullmånenatt te dåkk aill ! ~ Jorunn ~ |
Catharina Uhlmann
Mar 15th, 2006 - 9:53 AM |
Kunne ikke vært mer enig Jorunn! Jeg skulle gjerne hatt masse fagstoff, så det må bli en oppfordring til alle Borrevikingene! Det er så mye kunnskap og kompetanse i laget at det burde la seg gjøre å fylle opp Ratatosk med interessante artikler. Noen som tar utfordringen og sender meg en artikkel? Catharina |
Inger og Martin
Mar 16th, 2006 - 4:01 PM |
Vi er helt for en handlegate...men det innebærer at folk må legge tingene sine ut for salg på nett. Så om det skjer og vi får greie på det skal vi med glede legge det ut på linksiden :) |
Jan ivar Sørvik
Apr 7th, 2006 - 3:42 AM |
Ratatosk er noe jeg altid gleder meg til skal komme i postkassen. Fagstoff som hvordan man fremstiller forskjellige bruksting på riktig måte kunne kansje vært med. Bokomtaler er kansje ikke dumt heller, det finnes masse bøker om utgraving og slike ting som blir utgitt. En Handlegate på WEB sidene har jeg savnet mange ganger. Hva med en side som ligner på Borre markedet's boder. Å klikke seg inn på smeden så ville man finne ting som er relatert til smed arbeide. Klikker man seg inn på boden med klær vil man finne det som er naturlig å finne der. Legger man saker å ting ut på Finn.no forsvinner de ganske fort i mengden av andre ting som ligger der. Vi trenger både Ratatosk og Handlegate.
|
bravenet.com